Zajęcia realizowane w ramach projektu, prowadzone były w ciągu 3 tygodni. Do współpracy zaprosiliśmy nauczycielkę języka angielskiego, logopedę oraz rodziców. Zaczęliśmy od rozmowy na temat „Co wiemy o Fryderyku Chopinie?”, a następnie zrobiliśmy listę pytań – „Czego chcemy się dowiedzieć?” .Wiadomości na temat Fryderyka Chopina szukaliśmy w różnych źródłach – pytając rodziców, w Encyklopedii, Internecie,z książek, filmów, zdjęć…Zaczęliśmy od gromadzenia pamiątek– książek, albumów, fotografii, pocztówek, instrumentów i innych eksponatów – wsparli nas w tym nasi kochani rodzice.Pozwoliło nam to na stworzenie kącika tematycznego, do którego często zaglądaliśmy i który budził zainteresowanie rówieśników z innych oddziałów. Oglądając prezentację multimedialną, poznaliśmy postać i muzykę wybitnego, polskiego pianisty Fryderyka Chopina. Zwróciliśmy uwagę szczególnie na okres dzieciństwa. Poznaliśmy Frycka, gdy był trochę starszy od nas. Dowiedzieliśmy się, jakim był chłopcem, gdzie się urodził, kim byli jego rodzice, skąd czerpał inspiracje do swoich utworów. Słuchaliśmy fragmentów opowiadania „Frycekw Szafarni”, „Opowieść o zbójcach”, prezentację ciekawostek znajdujących sięw zgromadzonej literaturze. Oglądając program edukacyjny„Fryderyk Chopin – najbardziej znany polski kompozytor”, podążaliśmy jego śladami i poznaliśmy jego przepiękną muzykę. Odwiedziliśmy, m.in. Żelazową Wolę – miejsce urodzenia kompozytora i Muzeum Fryderyka Chopina w Warszawie. Nauka wiersza, pt. „Żelazowa Wola” była uzupełnieniem wiadomości o życiu słynnego kompozytora.Podróżując po świecie muzyki – dowiedzieliśmy się, co to jest klucz wiolinowy, nuty i pięciolinia oraz w jaki sposób powstaje dźwięk w fortepianie. Odgadywaliśmy zagadki słuchowe „Jaki to instrument? Podczas „Zabaw muzycznych z Fryderykiem Chopinem” – kształtowaliśmy umiejętność słuchania muzyki poważnej oraz wyobraźni muzycznej przez improwizację ruchową. Cały czas towarzyszyła nam jego muzyka, która stała się również inspiracją naszych prac plastycznych. Wykonaliśmy prace pt. „Portret F. Chopina”, „Pan Chopin gra”. Z różnych surowców wtórnych zbudowaliśmy instrumenty perkusyjne, dzięki czemu mogliśmy stworzyć orkiestrę i muzykować.Na zajęciach matematycznych segregowaliśmy nutki, które potem przeliczaliśmy i podpisywaliśmy kartonikami z cyframi. Zabawa ,,Tańczące klocki” uczyła nas odczytywać, układać i odtwarzać różne układy rytmiczne.Podczas „Kwadransa na bajeczkę” zaproszeni goście czytali nam literaturę związaną z Fryderykiem Chopinem, m.in.: wiersze W. Chotomskiej „Dwa fortepiany”, „Preludium deszczowe”,H. Bechlerowej „Kiedy mamusia gra”, fragmenty książki W. Chotomskiej „Muzyka pana Chopina”. Były tez zabawy w kąciku teatralnym, w scenkach dramowych „Rozmawialiśmy z małym Fryckiem” oraz tworzyliśmy „Żywe obrazy” do słuchanej muzyki Chopina. Odbyliśmy także wycieczkę do Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia. Zwiedziliśmy placówkę oraz wysłuchaliśmy koncertu w wykonaniu uczniów tej szkoły, co dostarczyło nam niezapomnianych wrażeń. Projekt edukacyjny miał również na celu rozwijanie kompetencji kluczowych dzieci, ze wskazaniem na kompetencje językowe. Poza poznaniem wartości muzycznych związanych z postacią i muzyką kompozytora, dzieci uczyły się wyrażania emocji oraz wypowiadania na temat muzyki i przeżyć z nią związanych. Finalnym punktem projektu był Quiz „Co wiemy o Fryderyku Chopinie?”, który stworzył okazję do zebrania i podsumowania wiadomości o tym sławnym Polaku oraz pozwolił dzieciom na zdobycie medalu – „Znawca muzyki”.Etapem końcowym była również wystawa prac plastycznych dzieci w „Galerii przedszkola” oraz prezentacja prac na temat Fryderyka Chopina wykonanych wspólnie przez dzieci i rodziców w domu.Były plakaty, albumy i listy pisane do Fryderyka Chopina. Za udział w tym przedsięwzięciu i wykonanie ciekawych prac dzieci i rodzice otrzymali pamiątkowe dyplomy.
Występ artystyczny w wykonaniu dzieci zakończył uroczyście realizację projektu„Wielki Polak – Fryderyk Chopin”.