W grupie IV w II półroczu realizowano projekt edukacyjny ,,Już potrafię czytać i pisać”. Celem głównym projektu było wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym,stymulacja językowa i komunikacyjna, przygotowanie do podjęcia aktywności czytelniczej,kształtowanie gotowości do nauki czytania i pisania oraz zainteresowanie umiejętnością czytania i pisania. Dziecko w wieku przedszkolnym na co dzień styka się ze słowem pisanym, oglądając książki, napisy np. etykietach, na ulicach czy na ekranie telewizyjnym, obserwuje obecność pisma w życiu dorosłych, choć samo nie umie jeszcze ani czytać, ani pisać. Posiada ono ogromną chłonność umysłu, ciekawi je otaczająca rzeczywistość, odkrywanie nowych, nieznanych mu rzeczy. Przygotowanie dziecka do nauki czytania i pisania wymaga dojrzałości wielu funkcji fizycznych i psychicznych. W trakcie realizacji projektu stwarzano przedszkolakom sytuacje sprzyjające nauce przez zabawę.Tak Biedronki poznawały litery,ćwiczyły percepcję wzrokową i słuchową, odczytywały wyrazy a nawet zdania.Zadbano o to, by każde dziecko uwierzyło w siebie i we własne możliwości. Odnoszenie sukcesów w zabawie to najlepsza motywacja do nauki czytania i pisania. Ciekawe i atrakcyjne ćwiczenia rozwijały umiejętności dziecka w zakresie: pisania pojedynczych liter,sylab i wyrazów,czytania sylab, wyrazów i prostych tekstów. Nawyk czytania i zapał do książek trzeba kształtować od najmłodszych lat. Biedronki w czasie ,,Kwadransa na bajeczkę” słuchały o swoich ulubionych bohaterach, odkrywały piękno literatury dziecięcej. Odwiedziły też bibliotekę gdzie przekonały się, że książka to nie tylko świat fantazji ale i źródło informacji o świecie.
Projekt edukacyjny,,Już potrafię czytać i pisać” miał pomóc dzieciom rozwinąć kluczowe dla nich umiejętności.Jeśli jest ono psychicznie i fizycznie gotowe do podjęcia nauki w szkole, to bez trudu i z radością opanuje podstawy edukacji –a to gwarantuje dobry start w przyszłości. Ewaluacja : obserwacje, wystawy prac dzieci,zdjęcia, filmiki, prezentacja, zajęcie otwarte dla rodziców udokumentował cel i zasadność projektu.