- malowanie farbami –przedramionami, dłońmi, palami, różnymi przedmiotami: pędzle, wałki, gąbki, myjki, ścierki, wata, płatki kosmetyczne, na ścianie, podłodze, pod stołem, malowanie na różnych powierzchniach, materiałach (gaza, bandaż, pielucha, papier ścierny, szkło, plastik), na folii bąbelkowej (np. wgniatanie wzoru na folii a następnie jego pokolorowanie)
- malowanie różnymi substancjami: pasta do zębów, kreda, tusz, kisiel, budyń, cukier, kawa, kakao
- nalepianie: kolorowego papieru, gazet, makaronu, patyków, trawy, sznurka, słomy, wiórek powstałych z temperowania kredek, trocin, kamykami.
- stemplowanie – ręka, stemple i różne narzędzia
- tworzenie mas( w tym sensorycznych) i lepienie z nich różnych budowli, kształtów, wylepianie form płaskich, zdobienie, lepienie kształtów, liter itp.
- orgiami i inne sztuki składania papieru
- cała papieroplastyka
- tworzenie obrazków za pomocą nasion, mąki, kasz, kolorowej soli ( pokolorowanej za pomocą pokruszonej kredy) i innych sypkich substancji
- wycinanki, wydzieranki
- wylepianki kulkami z bibuły
- frottage
- decoupage
- rzeźbienie w plastelinie, glinie, warzywach, owocach ( arbuz i melon się sprawdza)
- malowanie nitką
- odbijanki (kleksy)
- kalkowanie
Opracowanie: mgr Ewelina Gaweł